HTML5 Nedir? Nasıl Kullanılır?
HTML5 Nedir? Tanımını vermeden önce HTML’in ne demek olduğunu öğrenelim: HTML, Hiper Metin İşaretleme Dili (Hypertext Markup Language) web sayfalarını oluşturmak için kullanılan metin işleme dilidir.
SEO (Arama motoru optimizasyonu), sayfaların Google gibi arama motorlarında daha üst sıralarda yer almasını sağlama sanatı ve bilimidir.
SEO (Arama motoru optimizasyonu), sayfaların Google gibi arama motorlarında daha üst sıralarda yer almasını sağlama sanatı ve bilimidir. Google Arama, insanların çevrimiçi içerik keşfetmesinin ana yollarından biri olduğundan, arama motorlarında daha üst sıralarda yer almak, bir web sitesine gelen trafiğin artmasına ve bu da satışlarınızın veya kazancınızın artmasına olanak sağlar. Makalenizin arama motoru tarafından keşfedile bilirliğini artırmak için 5 ipucu verelim
1. Arama motoru dostu bir başlık oluşturun
Konunuzla ilgili 1-2 anahtar kelime ekleyin. Anahtar kelimelerinizi başlığınızın ilk 65 karakterine yerleştirin. Başlığınızı kısa tutun Başlığınızın bir kısmını özetinizin birinci veya ikinci cümlesine uygun bir şekilde ekleyebilirsiniz.
2. Özetinizi optimize edin
Özetinizin ilk iki cümlesine temel bulguları ve anahtar kelimeleri yerleştirin. Arama motoru sonuçlarında normalde yalnızca ilk iki cümle görüntülenir. Anahtar kelimelerinizi 3-6 kez tekrarlayın. Özetinizin amacının araştırmanızın kilit noktalarını açık ve öz bir şekilde ifade etmek olduğunu unutmayınız.
3. Makaleniz boyunca anahtar kelimeler kullanın
Başlığınıza (1-2), özet (2-3) ve anahtar kelime alanlarına (5-7) anahtar kelimeler ekleyin Anahtar kelimeler, tek tek kelimelerden ziyade anahtar kelime öbekleri olabilir. Anahtar kelimeleri de başlıklarınıza dahil edin. Başlıklar, arama motorlarına makalenizin yapısı ve içeriği hakkında ipucu verir. Google Trendler ve Google Adwords anahtar kelime araçlarında belirli anahtar kelimeleri bulabilirsiniz. Anahtar kelimelerin SEO’nun yanı sıra yapay zekâ hizmetleri için de önemli olduğunu unutmayın. Alanınızla tutarlı anahtar kelimeler kullanın. Anahtar kelimelerin doğal ve bağlamsal bir şekilde akmasına dikkat edin. Arama motorları, anahtar kelime doldurma olarak bilinen çok fazla anahtar kelime tekrarından hoşlanmazlar ve makalenizi ‘indeksini kaldırarak’ çevrimiçi bulmayı zorlaştırabilir.
4. Tutarlı olun
Makale boyunca tutarlı bir şekilde yazar isimlerine ve baş harflerine bakın. Önceki çevrimiçi yayınlarla tutarlı olmayı unutmayın.
5. Bağlantılar oluşturun
Sosyal medya, ağ ve kurumsal sitelerinizdeki makalenize bağlantı verin. Makalenize ne kadar çok bağlantı verilirse, Google gibi arama motorları içeriğinize o kadar değer verir ve içeriğinizi o kadar öne çıkarır. Meslektaşlarınızı makalenize bağlantı vermeye teşvik edin. Saygın kişilerden/güvenilir sitelerden ne kadar çok bağlantı gelirse, etkisi o kadar güçlü olur. Aynı şeyi onlar için de yapmayı unutmayın! Strateji Bilişim olarak SEO konusunda firmanıza daha yükseğe taşıyabiliriz.